Hráz je postavena ze žulových kvádrů, které se při stavbě dovážely lanovou dráhou dlouhou téměř 10 km z lomu pod Libkovem u Nasavrk. Dovezlo se 200 tisíc tun kamene. Také bylo použito 1 450 vagónů cementu a 3 000 vagónů písku.
Většina prací se dělala ručně!!! Na stavbě byly kolejnice a po nich se posunovaly vozíky s materiálem. Byl zde jeden ústřední výtah, který vytahoval vozíky s materiálem až na vrchol hráze. Nedostatek strojů musely nahrazovat počty dělníků. V hlavní sezóně zde pracovalo až 300 dělníků.
Původní rozpočet stavby činil 110 milionů korun. Výběrové řízení vyhrál Ing. Vendelín Dvořák, podnikatel vodních staveb z Pardubic, který nabídl, že postaví přehradu za 80 milionů korun. V hospodářské krizi 30. let ale jeho firma zkrachovala. Konečná cena přehrady se vyšplhala na 130 milionů korun.